Намерете ни:

Холистично хранене

Как да се храним пълноценно през зимата и да стимулираме имунната система

January, 06, 2017 1121,

Как да се храним пълноценно през зимата и да стимулираме имунната система

 

Здравей, 

Днес имам удоволствието да разговарям с Михаела Белорешка от Good Natured Food.

 

Кратка информация за Михаела:

От няколко години списва блога Good Natured Food, откъдето започва любопитството й към храната, здравето, вкусовете и иновацията. След като преминава през много видове режими, решава да се впусне в най-голямата си мечта и да учи за хранителен терапевт и консултант. Сега вече е сертифициран такъв и консултира хората как могат да бъдат по-осъзнати за здравето си.

 

Стояна: Здравей, Михаела! Много се радвам, че в разгара на зимния сезон с теб ще си говорим какво да включим в зимното ни меню, за да се чувстваме енергични и през зимата. Като начало, разкажи ни какви са най-често храните, които включваш в твоето дневно меню през зимата и с какво конкретно са полезни те за нашия организъм?

 

Михаела: Зимата е сезон, в който тялото има нужда от топли, загряващи и стимулиращи храни. Естествено изпитваме повече апетит за тежки ястия, богати на мазнини, както и печива, които да осигурят постоянна енергия за цялото тяло. В моето меню включвам ежедневно много видове зеле, което е много богато на полезни вещества и една от малкото свежи храни през зимата. Кореноплодните като цвекло, ряпа, пащърнак и сладки картофи са също много подходящи – те дават ситост, фибри и ценни антиоксиданти, за които отново е добре да помислим в менюто си. Тук е времето да добавим ядки, сушени плодове и много загряващи подрпавки като канела, джинджифил, люти чушки, чесън, черен пипер.

 

Стояна: Какво означава “простотата” в готвенето и възможно ли е да се получи вкусно ядене, приготвено с неголямо разнообразие от продукти?

 

Михаела: Това са най-вкусните храни, защото основния вкус идва от самия продукт, а не от хиляди овкусители. Много лесно е да готвиш с безброй продукти, но е умение да подчертаеш вкуса на един продукт така, че да го преоткроят и хора, които по принцип не го предпочитат. Свикнали сме храната ни да е сложна и да има определена визия и вкус, но това ни лишава от знанието за формата, цвета, аромата и красотата на естествените храни. Когато веднъж преоткрием тяхната естествена красота, ще видим че всеки зеленчук е комбинация от много вкусове и е много сложен сам по себе си. Обиквайки тези вкусове ще ни е нужно по-малко време в готвене и ще се храним по-балансирано и здравословно много по-лесно.

 

Стояна: Живеем динамичен живот и на повечето хора им е трудно да отделят много време за готвене, а е важно да се храним с домашно сготвена храна възможно най-често. Кажи ни какви са ползите на това сами да приготвяме храната си и какво можем да направим, за да не ни отнема много време?

 

Михаела: На първо място знаем всичко, което съдържа домашно приготвената храна. Това си е събитие само по себе си. На второ място според мен е важно готвенето да влезе в приоритетите на хората като дейност, която е свързана със здравето и благополучието ни, отколкото като някаква ежедневна досада. Това разбира се, не може да се случи изведнъж, но нагласата е много важна, защото изразява отношение. И това отношение предаваме на своите близки, приятели и семейство. Когато това се случи и понаучим няколко техники, остава единствено време за практика. Ежедневна практика.

 

Стояна: Кои сезонни храни би ни препоръчала, за да стимулираме имунната система през зимата?

 

Михаела: Имунната ни система работи постоянно и е в непрестанна връзка със средата. Може би някои от вас знаят, че 60% от клетките на имунната система се намират в червата, което е любопитен факт. Истината е, че много бихме й помогнали, ако не я претоварваме със сложни преработени храни, които са неразпознаваеми за тялото. От друга страна преяждането също е проблем, защото я поставя под постоянен стрес. Най-доброто, което можем да направим, за да работи добре, е да не й пречим да си върши работата.

За тази цел може да се наблегне на повече билкови чайове през зимата, както и храни с антимикробно действие като чесън, лук, джинджифил, куркума и подправки, стимулиращи храносмилането – кориандър, кимион, резене, черен пипер, синап.

 

Стояна: Какъв е твоя съвет - как да успеем да не преяждаме и да запазим балансирания си режим на хранене, дори когато сме на гости /най-вече при баба :)/ ?

 

Михаела: Не мисля, че можем Просто има моменти, в които е хубаво да се отдадем на спокойствие и веселие. 

Ако преяждате на събирания с приятели или на празници, то най-вероятно преяждате и през останалото време. А ако сте изградили в себе си усещане, че се храните с любов към себе си, то едва ли ще злоупотребите до таква степен. Моя съвет е  - рефлектирайте върху начинът на хранене през изминалата година и какво може да промените през новата.

 

Стояна: Каква е твоята пожелание към нашите читатели? 

 

Михаела: Моето пожелание е, независимо какво изберете да споделите на своята маса, не забравяйте да го направите с добронамереност и позитивна нагласа. Това ще повлияе както на настроението, така и на храносмилателния процес, а от там и на благосъстоянието на цялото тяло.

 

Стояна: Благодаря ти за този прекрасен разговор!


Добре дошли в I am House - мястото на холистичните идеи!


Техники за успешен ден

Въведе своя имейл адрес:

Гайд за медитация

Въведе своя имейл адрес:

Последвай I am House във Facebook